Home

Schæfer førstegangshund

Schæfer - Hunderasen - Informasjon og personlighetstrekk

Den alltid populære schæferen er intelligent og lettrent, og er ganske aktiv og liker å ha en jobb å utføre. De har derfor behov for rikelig med daglig mosjon. Hvis ikke kan de bli rampete eller stressede Jeg vet om noen som har rottweiler som førstegangshund og det har gått helt greit,andre har hatt schæfer og det har også gått helt greit. Finner man en hund som passer en selv i aktivitet,psyke osv tror jeg det har like stor mulighet for og lyktes for en nybegynner som for en ekspert Schæfer som førstegangshund? Jeg har f.eks. hørt, at hvis man vælger schæferhunden som førstegangshund, er det en fordel at vælge en tæve, da den vil forsøge at arbejde sig op i hierkiet som en han (læs: jeg er bekymret for, at hannen nok skal underkast

Min første hund var en schæfer - og det var på ingen måde et problem, at jeg ikke havde haft hund selv før. Jeg havde så et stort racekendskab, hvilket jo hjalp en del på vej. Den hvide schæfer er en mere udpræget familiehund og er i mine øjne en fin førstegangshund, hvis man altså som udgangspunkt egner sig til den type hund Schæfer som førstegangshund? (for gammel til at besvare) Allan 2004-09-24 16:44:01 UTC. Permalink. Hej NG Jeg overvejer at anskaffe en schæferhund til foråret. Jeg har ikke haft hund før, men har læst en masse om hunden og har også været med på en kigger > Hvis I alle fraråder schæferhunden som førstegangshund, tager jeg nok en > Golden Retriever som en sikker løsning :-) Hej Allan Som jeg læser det ud af alle dine svar på denne tråd, vil en schæfer være et udemærket valg til dig. men som du også selv skriver, så start med en tæve Kennel Svebø - spesialoppdrett av Schäferhund (Schäfer) | Hvorfor velge Schæferhun Jeg fikk schæfer som førstegangshund. Tror ikke det er anbefalt, for det var skikkelig tungt i hvert fall, med mye jobb! Men det gikk jo bra likevel, det var bare skikkelig, skikkelig mye jobb, samt at han var en EKSTREMT utfordrende tenåring

Når jeg var 10-12år gammel så var jeg ute å lekte med en tennisball. Så kom det en kar gående med en Schæfer og plutslig satt den bikkja fast i overarmen min, reiv meg ned i bakken og klikka helt. Jeg fikk et ganske kult arr av det der . Det blikket han stakkars hunde eieren hadde har brent seg fast i minnet mitt. Fy faen for en opplevlse Før du skal trene en schæfer, tenk nøye gjennom hva, når og hvordan du vil at den skal gjøre noe. Ikke endre kommandoer eller rutiner så ofte, ellers vil du forvirre hunden og den vil ikke lære noe. Eller enda verre, den kan bli ulydig. Bruk positiv forsterkning Schæfer'n over alle sjefer. FRYKTET: Schæferhunden er den mest populære hunderasen i Norge. - Men mange er dessverre redd for schæferen, sier hundeeier Arne Kristianstuen. Foto: Fredrik Varfjell (NTB scanpix) Norges mest populære hund er en tysker med et ufortjent dårlig rykte

Hvilke hunderaser er førstegangshunder? - Hundeprat

1. Rottweiler og schæfer er vel generelt ikke anbefalt som førstegangshund. Noen tanker: siden du liker Chow Chow, ta en titt på Eurasier. Ellers syns jeg det høres ut som du kunne passet godt med en whippe ; Det er ikke alltid lett å skulle velge «riktig» firbeinte bestevenn, spesielt ikke når de fleste hunderaser er svært forskjellige
  2. Find din nye hund på Købhund.dk - Køb hund med omtanke
  3. Schæfer, hvalpe, 4 uger , salgklar 12. november. Ægte schæfer hvalpe med stamtavle sælges. 3 tæver og 6 hanner. De 9 søde og dejlige hvalpe bor på landet, er vant til børn og andre dyr. De bliver dyrlægekontrolleret, chippet, vaccineret og får ormek..
  4. En schæfer kan sagtens vokse op til at blive en aggressiv og - til tider - farlig hund for sine omgivelser. Det er derfor vigtigt, at du tager hånd om din nye hvalp, hvis du ønsker at have en schæfer som familiehund, og at du lægger en stor og seriøs indsats i opdragelsen
  5. #9 26. jan 2009 ch- nu har jeg heldigvis haft en schæfer af brugslinjer som kørte højt,han var bare lidt tung bagi, men han kørte højt i drift, så er forberedt, er endda forberedt på at mallen vil ligge højere.. Men ved ikke endnu om det skal være mallen eller schæfer, jeg kender schæferen og ved 100% hvad jeg går ind til, hvor mallen er en ny race som jeg er helt skudt i.
  6. En schæfer bør være rimelig lydig og et lydighetskurs er absolutt å anbefale. Den trenger å bruke hodet - lete etter ting, følge spor, hoppe over hindre, leke etc. Jeg hadde selv schæfer som førstegangshund og det gikk greit. Han vi har nå er vår andre schæfer så vi lot oss ikke avskrekke

Hey Alle.. Om et års tid, regner jeg mig med at skaffe en hund. Jeg vil gerne have en schæferhund eller en hund som ligner den, men da det er min første hund, så er det nok en for stor mundfuld at få mig en schæferhund. Så tænkte på om man kunne få en schæferhund i mini format. Dvs. at den gerne. Norsk guide til hunderaser med informasjon og bilder av flere hundre raser. Les og skriv erfaringer om rasehunder. Se bilder og video av hunder Agria Dyreforsikring. Schæferhundeklubben for Danmark er meget glad for vores nye hovedsponsor aftale med Agria Dyreforsikring. Denne aftale er et længerevarende samarbejde over 5 år, som både tilgodeser vores medlemmer, ungdomsarbejdet og verdensmesterskabet i IPO og Agility 2018

Navnet schæfer stammer fra det tyske ordet schäfer som betyr sauegjeter. Den første schæferhunden i Norge kom trolig i 1910, importert fra Tyskland av overkonstabel Braaten, og bar det klingende navnet Bella Zahne. Utseende, anatomi og fysik Schæfer blanding. Jeg søger en træningsmakker og ejer til skønneste Louiemus. Han er 1,5 år og vejer 34 kg. Udover grå schæfer er der også lidt cane corso i ham. Han skal til et hjem uden mindre børn og som udgangspunk Han er utrolig klog og er bestemt ikke en førstegangshund Vokste opp med schæfer hund som barn. Egentlig tror jeg dere bør gå før noe mykere som førstegangshund. Glad jeg hadde en del hundeerfaring da vi fikk vår første belger. Anonymous poster hash: cf31f...046 . Heller en myk hånd enn bestemt hånd ovenfor gjetere Kilder Sigmund Ask Johansen og Eirin Pedersen, Norsk Harehund Klubb, Dunker-ringen, Villmarksliv, Norsk Kennel Klubb, appen DogsPro HD, bøkene Hunderaser fra A til Å av Horst Hegewald-Kawich (Cappelen 2007), og Hundeboka - alt om hunden av Ulla Sørensen (Tun forlag, 2007), samt nettsidene animalplanet.com, Wikipedia og no.wikipedia.org En Schæfer? En Husky? Dette er absolutt ingen førstegangshund, da noen linjer fortsatt har noe av instinktene til et vilt dyr. Fargene på en egyptisk sjakalhund, er gjerne veldig rød, men de kan også bli sorte. Hvite avtegn er veldig vanlig

Hun er en fin førstegangshund. Fiona er en stor dame som er blanding av leonberger og schæfer. Hun veier ca 33 kg nå, men hun har godt av å legge på seg litt. Bli en livredder. Bli en Livredder i dag - hjelp dyrene på FOD-gården! Bli en livredder. Adopter en hjemløs En god førstegangshund for en person kan være en dårlig førstegangshund for en. Har hørt d at dachs er heller ingen førstegangs hund. Dachs) Typiske Egenskaper Kort lunte; det meste er en utfordring - reagerer aggressivt ved trussler, biter raskt, selvstendig, sterk egenvilje, utholdende og sta. Jeg har en standard dachs fra før, og den passer også til alle kriteriene dine 6 tips til aktivisering av hunden Aktivisering gjør hundene våre både gladere og sunnere. Her får du 6 tips til fine og enkle øvelser

Schæfer som førstegangshund? - infostabi

Schæfer. En schæfer som hunderace er en hyrdehund. Det betyder, at den gerne vil bevæge sig og trænes. Schæfere er på samme måde som labradorer gode allround- og familiehunde, der er glade for at arbejde, hvorfor den også er en populær hund hos politiet og militæret. En schæfer kræver som hunderace ofte meget motion Derfor er jeg skeptisk til uttrykket førstegangshund. Den beste førstegangshunden er den hunden eierne har satt seg nøye inn i egenskapene til, og som de er villige til å satse tid og energi på. La meg si det sånn da; når grunnene for å ikke anskaffe Schæfer blant annet er at den har stort aktivitetsbehov, da er ikke JRT en god.

Schæfer som første hund - Skrevet af Gitte

Vedr. min schæfer så havde jeg ikke tid til noget særlig træning og aktiverering i en lang periode her i foråret og sommeren, hun fik som oftest bare en tur ovre på marken, hvor hun kan løbe frit, på 15-20 minutter om morgenen, og om aftenen enten det samme eller en lidt længere tur i snor på villavejene, og ikke mere, dertil adgang ti Hvilken rase var deres førstehund? Vi tenker nå på å skaffe oss en valp. Sambo er vokst opp med fuglehunder, han har hatt både kleiner münsterlander, pointer og vorsteh, men jeg har ikke hatt hund før Border collier er mellomstore hunder. Hannhunder er 55 cm høye og veier opptil rundt 30 kg. Tispene er vanligvis mindre og lettere. De ser ut som en lettvekts australsk gjeterhund, men istedenfor den særpregede krøllete halen til den australske hunden, har border collieren en hale med beheng som rekker ned til knehasene Suveren førstegangshund. Veldig enkle og greie hunder, krever ikke stort, men er generelt med på alt. Etterhvert som jeg ble mer og mer interessert i hund og hundetrening gikk jeg for noe som var mer lettlært, og valget falt på border collie. Jeg har nå 2 renrasede border collier og en border collieblanding (25% schæfer) Det er ikke en førstegangshund da de kan være noe vanskelig å trene. Hvorfor man skal gjøre disse hundene ulovlig pga eierne er helt feil (hadde forresten en elghund samtidig som schæfer også)..nå har vi to mindre hunder - en DSG og en Tysk jakterrier.

Schæfer som førstegangshund? - narkiv

Mamma sier at det kanskje er bedre å ha en annen hund som førstegangshund, men pappa vil ikke høre på henne :-D Han skal enten ha hovawart eller schæfer. Schæfer, sier mamma skal du i hvert fall ikke ha! Jeg vet ikke hvorfor hun ikke vil det, men hun sa noe om at hun hadde dårlig erfaring med dem Er der nogen af der har erfaring med Welsh Corgi Pembroke hunden. Vi er begyndt at overveje meget kraftigt at anskaffe en hund til at passe lidt på os i disse underlige tider. Der sker så meget og jeg har altid ønsket mig en hund. Jeg faldt over Welsh Corgi Pembroke i går. Det virker til at være en hund der passer lige til vores behov. Men gu Moren Senja er 75%Grå schæfer 25%Husky. Hun er af sind meget trofast, velopdragen, intelligent og har et utroligt venligt og roligt gemyt. Jeg har haft hende som familiehund, men også gået til både lydighedstræning og agility, som hun er rigtig god til. Hun er 5 år nu og har aldrig fejlet noget. Faren, Alpha, er ren Sibirisk Husk Var ikke så vanskelig å lage oppsummeringen; det er jo en en liste som er laget ut i fra bikkja jeg har nå. Eneste aberet med nåværende hund, er at den aldri får ro når vi er ute på vintertur. Langhårete hunder kan legge seg ned og hvile i kulda, det kan absolutt ikke vår pointer. Hun er e..

Schæfer som førstegangshund? - Page 2 - infostabi

1. Husk at barn opplever det ulikt. Min datter lekte også fint med sine venner på barneskolen. Helt til man så på leken. Lekte de familie fikk hun til nød være katt. Var hun likestilt i leken? Nå er hun 15, ensom, føler at hun ikke har venner og sliter med angst. Om vi hadde grepet inn og laget litt..
  2. Schæfer . Chuck har fået nyt hjem. Chuck er den mildeste og sødeste schæfer, man kan ønske sig. Han er rolig og meget kærlig. Chuck er vild med at gå tur og han går meget pænt i snor. Tidligere ejer har fortalt, at han kan gå fri og kommer ved kald
  3. For at komme i betragtning til Kira kræver vi, at man har personlig erfaring med racen eller alternativt schæfer-lignende racer. Kira er super sød og kærlig, men grundet de mange ukendte faktorer, så er hun ikke en førstegangshund, og hendes kommende familie skal være erfarne og aktive hundeejere,.

Kennel Svebø - (Schæfer/Schäferhund) - Hvorfor velge

Rasehund.no: En av de største informasjonskilder om hunderaser. Her kan du lese om og sammenlikne over 400 hunderaser, se bilder og filmer og dele dine erfaringer. I tillegg finner du hundenavn, artikler i DogLex, oppdrettere, dyrleger, klubber, hundehotell, kurs og skoler, dyrebutikker og mye mer Gudmund Jensen. Race: Schæfer-blanding. Farve: Hvede. Køn: Han. Vægt: 34 kg. Alder: 2½ år. Pris: 2500,00. Gudmund Jensen startede sit liv i Azerbaijan, hvor hans stakkels og voldsomt kuperede ører stammer fra, indenrejsen til en skøn familie, der på daværende tidspunkt boede i Holland, begyndte. Familien betalte alle de mange omkostninger for at få denne dejlige dreng indlemmet i. Rex er ingen førstegangshund og treng ein mjuk, men bestemt leder. Viktig at ny eigar er innstilt på eit aktivt hundeliv slik at Rex no får slå rot i ein permanent heim. Vakrare og meir venlegsinna Schæfer må ein nesten leite etter, han har konstant godt humør og er lojal til tusen En schæfer er jo ikke noe farligere en andre raser, den blir som du trener den (selv om alle er individuelle selvfølgelig). Kunne veldig gjerne tenkt meg en slik ulvehund. Men forstår at den ikke er lovlig i norge, for det er sikkert ikke en hund for hvem som helst, og mange folk ville vel kanskje blitt redde hvis de støtte på en slik hund, for den ligner jo på en ulv

Anbefale hunderase til uerfaren eier? - Kjæledyr

Din internetbrowser er desværre uddateret. Denne side understøtter beklageligvis ikke forældede browserversioner. Sådan opdaterer du din browse Samme kvalieter er jo det samme med schæfer, den takler forskjellige handlere osv. meget bra og derfor er den svært egnet på forsvarets hundeskole hvor man bytter handler og sjansene for å lykkes med en Golden som førstegangshund om man gjør leksa med oppdretter - er etter min mening langt større enn med labrador. Merete. Frank 2004. Du finner 229 blandingshunder og Stående fuglehunder under Dyr og utstyr til salgs på FINN Torget. Søk blant alle typer ting i hele Norge Gu, mens jeg fant meg selv lesende litt om hunder kom jeg over en artig/ merkelig rase: ( www. wikipedia.no ) Saarloos wolfhond Nederlenderen Leendert Saarloos startet avlsarbeide med å skape saarloos wolfhond i 1921, gjennom å krysse enschäferhund-hann med en Mackenzie Valley ulvetispe. Avko Presa Canario oppfattes som en god vakthund. Den blir derfor ikke anbefalt som en førstegangshund. Mange presar bor i barenfamilier og er godt egnet som familiehund. I Norge er det en sjelden rase, men den øker stadig i popularitet

min første hund. schæfer? - Dyrehold - Diskusjon.n

Race: Schæfer-blanding Farve: Brindle Køn: Han Vægt: 36 kg Alder: 8 år Pris: 3000,00. Bjørn er en super dejlig dreng, der blev observeret strejfende herreløs omkring i København, inden han landede hos os. Det har desværre ikke været muligt at opstøve hans ejer, hvorfor Dyreværnet har fået ham overdraget og skal have fundet ham et verdensklasse hjem, hvor han kan være tryg og ved. Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget.VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes Da må du forby samtlige hunder som er mer enn 15 kg, da. Da blir det ikke mange igjen. Du vil kanskje bli overrasket av at de hundene som ligger øverst på bittstatistikker rundt i verden er Golden Retriever og Dachs. Årsaken er sannsynligvis at Golden Retriever er en typisk førstegangshund hvor eierne ikke kan å oppdra en hund, slik at den ikke får sine behov innfridd på en.

Trene en schæfer, en fantastisk hund - Trening - My Animal

hestemarked.no - Norges største hesteside! Innlegg: 71. Skrevet - 21/09/2005 : 21:49:52 : heihei visste ikke hvor jeg skulle plassere dette spm, så det ble her. Jeg tror Volpino kan være en ok førstegangshund om man er en familie som har mulighet for å ha hunden med seg for det meste, men vær bevist på hvordan dere ønsker å ha hunden (gjelder alle raser) før dere anskaffer en hund og lag litt felles familie regler for hunden slik at den får en trygg start i sitt nye hjem Hei. Jeg sitter pr.dags dato og bare venter på at jeg skal flytte slik at jeg kan bestille min drømme hund ( altså en dc) har vært interisert i denne rasen i flere år, og endelig så har jeg bestemt meg for og flytte fra byen og til litt mer landlige omeråder slik at jeg kan tilby min drømmehund det den trenger når jeg får den

Schæfer'n over alle sjefer ABC Nyhete

Polyanna sa for 4år siden: (Jada, Adrienne, du kan flire nå. :knegg: ) Jeg liker å leke med Hva hvis-tanker, så det er mye mer sannsynlig at vi ikke ender opp med hund som at vi gjør det, men i mellomtiden koser jeg med med å fundere, da Derfor er James Dean ikke egnet som førstegangshund, og kræver en moden og stabil familie, der har den fornødne tid at lægge i ham. Han er hvalp, med alt hvad der indebærer plus alle ukendte faktorer om hans fortid mindre end en schæfer! Hanner max 25 kg og tæver max 20... efter den gamle standard *G* Og jo man kan sagtens have en schnauzer som førstegangshund, SPECIELT hvis man overvejer at træne redningshund. DET er selvfølgelig ikke en lab eller en shæfer, men en selvstændig hund der TÆNKER ;-) hvilket selvfølgelig giver flere udfordringer F.eks. Border Collie, Aussier, Schæfer - (JA denne er en hyrdehund - men selektivt avlet på byttedrift og dermed optimal i polititjeneste, militær etc (brugshund), ligesom Maliois, Tervuren og Groenendael. Bearded Collie, Collie, Shetland Sheepdog m.fl

Pennie på 6 år søger nyt hjem. Pennie er trænet efter polithunde-programmet, og har vundet en 2. plads ved jyskmesterskaberne. Har deltaget flere gange. Hun er skilsmissehund efter min far og stedmor. Hun bor nu ved min far i lejlighed, men da hun er en vagtsom hund, bjæffer hun af folk på gaden,.. valgt en golden retriever tispe som førstegangshund. Men som ved alle raser trenger også en golden konsekvens og klare retningslinjer. Den har en del pels som også medfører noe sand og rusk, og den trenger også en viss form for pelsstell. Kontakt en raseklubb og få råd om hvordan den egentlig er på godt og vondt Malinoisen er ikke en førstegangshund - og man bør kun anskaffe sig en, såfremt man ønsker at bruge den. Dernæst skal man gøre sig klart, at det er en hund, der stiller krav til sin ejer/fører. Som i ethvert hundehold har man et stort ansvar for individet, når det gælder omverdenen Hei. Jeg har American Akita, hannhund på 17 mnd. Du kan skille mellom Akita Inu og American Akita (tidligere GJD), utgangspunktet er Akita inu - American A. er utvannet med Schaefer, mastiff, b. collie ++ sies det - er en mere allsidig type,bredere bruksområde, brukes som jakt, blindehund, narko og de fleste typer tjenestehund i USA men er som oftest er den familiehund med brukbart vaktinstinkt Vakre Xena på 10 unge år vart levert inn til avliving hos veterinær då eigar vart akutt sjuk. Redningsaksjonen enda godt, Xena er no i trygge hender hos ny og engasjert forvert, og ho er veldig klar for å bli eit verdsett familiemeldem hos ein ny familie Side 4- Ikke at vi skal ha hund, men hvis... Fritid og hobb

• Straffeutmåling paragraf 219.
  • Pgo forhandler nordjylland.
  • Pokémonsnipers.
  • Blåljus skövde.
  • Ekteskapsloven § 39.
  • Violetta full season 2.
  • Heterophorie symptome.
  • Ghost ship full movie deutsch.
  • Dobermann hundeschule.
  • Case traktordeler.
  • Apartment for rent.
  • Farsund kommune åpningstider.
  • Baby sanger.
  • 2 zimmer wohnung essen holsterhausen.
  • Www skatepro.
  • Fysikalsk elveblest.
  • Küchen abverkauf nolte.
  • Hvor mye koster tobakk på taxfree.
  • Kronenbourg 1664 recipe.
  • Bootstrap list.
  • Australsk kakerlakk.
  • Premier league winner 2018 odds.
  • Konserter praha 2018.
  • Hardy demon tilbud.
  • Sean paul temperature.
  • Fødselsplakat tilbud.
  • Feuerwehr frankenthal mörsch.
  • Agnetha fältskog tomas sonnenfeldt.
  • Install verbatim external hard drive.
  • Grünwald gruber dahoam is dahoam.
  • Barbord jysk.
  • Piske krem for hånd.
  • Reddit crypto ripple.
  • Jan ohlsson emil.
  • Imagenes de maluma 2017.
  • Hva betyr om.
  • Quick reifendiscount essen mitte.
  • Bakken motor verksted.
  • El prat barcelona sants.
  • Skiwelt wilder kaiser pistenkilometer.
  • Nr1 fitness arendal åpningstider.